vineri, 4 iunie 2010

Negresa



O prajitura foarte populara, nu numai in Romania, care este mai ales pe placul copiilor.Eu am facut-o de data aceasta pentru prichindei de clasa a III-a, care au topit-o imediat.

Sunt o multime de retete, eu o prezint pe a mea:
- 200 gr unt, 100 gr cacao, 400 gr zahar, 3 oua, 1/2 pahar lapte(pahar de apa),1 si 1/2 pahar faina, 1 pachet praf de copt, esenta de rom

Intr-un vas de 2 litri se pun untul, zaharul, cacaoa si laptele. Se asaza vasul pe foc mic si se da in doua-trei clocote. Se trage vasul la o parte,se adauga esenta de rom, se amesteca si se opresc 10-11 linguri din compozitie si se tin la loc cald. Cand restul compozitiei se racoreste se incorporeaza galbenusurile, faina in care am amestecat praful de copt si albusurile, pe care le-am batut spuma. Se toarna compozitia intr-o tava tapetata cu hartie de copt si se coace la foc moderat, 180 de grade, 30-35 minute. Atentie, nu o tineti prea mult la cuptor,negresa trebuie sa aiba interiorul moale. Dupa ce o scoateti la cuptor o lasati sa se racoreasca 10-15 minute, apoi turnati compozitia pastrata peste prajitura si o intindeti cu o spatula pe toata suprafata.
Eu am folosit de data aceasta o forma rotunda, cu diametrul de 26 cm.


O sectiune ptr voi, sper sa va placa!


2 comentarii:

  1. Tare bine mai arata!!!...felia este pentru mine?..
    Weekend placut!

    RăspundețiȘtergere
  2. Felicitari pentru blog! E tare dulce!

    Te rog sa imi trimiti adresa ta pentru a-ti expedia cadoul.

    Va trebui sa postezi si tu pe blogul tau concursul, asa cum scrie in regulament.

    RăspundețiȘtergere